כמה הרוויחה, לדעתכם, המעצבת שעיצבה את הלוגו של Nike? סיפור גדול על לוגו קטן (או להפך)
מעשה בחברה איזוטרית בשם Nike.
מי לא מכיר את סיפורי ההצלחה המטאורית של החברה, אבל האם יצא לכם לשמוע את הסיפור שמסתתר מאחורי עיצוב הלוגו שלה?
לוגו החברה הוא אחד הויז׳ואלים הבולטים בעולם העיצוב הגרפי. הוא עוצב בשנת 1971 ע״י קרולין דייווידסון, סטודנטית לעיצוב גרפי, שנבחרה לבצע את העבודה בעקבות היכרות אישית עם מייסד החברה. הבריף שקיבלה היה קצר ותכליתי: היא התבקשה לעצב “משהו עם תנועה”.
דיווידסון, שלא תיארה לעצמה לאן הדברים יתגלגלו, תמחרה את עבודתה בשכר צנוע של... 2$ לשעה! היא הגישה לנייט מספר סקיצות, ולמרות שהוא לא התלהב במיוחד מאף אחת מהן, החליט, בלית ברירה, לבחור ב״סוואש״. דיווידסון קיבלה תמורת עבודת העיצוב הגרפי כ35$ דולר. רק 12 שנים מאוחר יותר, ב-1983 זכתה לקבל תמורה מעט יותר הולמת לפועלה. היא קיבלה מהחברה מניות וטבעת יהלום עם לוגו החברה.
האבולוציה של הלוגו
בשלב ראשון הופיע הכיתוב ״נייק״ לצד הסמל. בשלבים מאוחרים יותר, כשאנשי השיווק והמעצבים הגרפיים של החברה הבינו שהלוגו נטמע היטב בתודעה של קהלי היעד, הוחלט למחוק את הכיתוב. סמל הסווש החל להופיע בליווי סיסמה: “Just do it”. בהמשך, החליטה החברה להיפרד גם מהסיסמה, ותוצרי העיצוב הגרפי של החברה נותרו עם סמל הסווש בלבד.
ככל שהשם Nike נעלם מפרסומי החברה, כך גדל המקום שהוקצה לסמל הסווש בעיצוב הגרפי ובמיתוג תוצרי החברה.
כיום מייצג הסמל מצוינות בספורט, התמדה ואופנתיות, והוא ממשיך להתקיים בתודעת הצרכנים כסמל סטטוס נחשק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה